Как се постига разнообразно и здравословно хранене? Най-важно е поемането на балансирано количество храни, богати на хранителни вещества и с нискоенергийна стойност. Хранителната пирамида показва какви количества може да се консумират от една хранителна група. Допълнително се оценява хранително-физиологичната стойност на принципа на светофара.

Нискокалорични напитки:

Минимум 6 чаши дневно (по 250-300 ml) напитки (минерална или чешмяна вода, неподсладен билков или плодов чай, включително 1 чаша плодов или зеленчуков сок)

Зеленчуци, салати, плодове:

5 порции дневно плодове и зеленчуци, т.е. около 400 g зеленчуци и салати, както и 250 g плодове (една порция=една пълна шепа, около 120-130 g)

Пълнозърнест хляб, мюсли, паста, кафяв ориз, картофи:

4-6 филии хляб дневно или 3-4 филии хляб плюс 50-60 g зърнени храни и 200-250 g картофи или макаронени изделия (най-добре пълнозърнести) или 150-180 g ориз (кафяв)

Млечни продукти, месо, риба:

Дневно 3 порции мляко и млечни продукти (напр. мляко и кисело мляко с 1,5% масленост, нискомаслена извара и сирене с 30-45% мазнини) и 1 порция месо, наденица, морска риба или яйце.

Мазнини, масла:

Максимум 2 супени лъжици дневно (около 30 g). Особено полезни са богатите на прости, сложни ненаситени мастни киселини и мастнораз­творими витамини, например олио от маслини, рапица, слънчоглед, царевичен зародиш и соя. Да се намали приема на животински мазни­ни, като масло, свинска мас и сметана.

Сладки и солени храни, алкохол:

От време на време можете да си позволите парче сладкиш или шоколад.
BACK

Welcome!

This is popup preview that you can fill with any content you want.

The plugin include some shortcodes, you can read more about them at the bottom of this page. The main 3 sections to configure the popup are:

Appearance: Where you edit the look and feel of the popup.
Display Rules: Here you choose on which page to display the popup (Set to all by default)
Display options: Some important settings about the plugin, being the more important trigger action.